Fri fragt til pakkeshop ved køb over 400,- | Nordiske, specialudvalgte ingredienser | Over 100.000 kunder tager ikke fejl | Egen produktion i Danmark |
Kære Raunsborg kunde!
Nedenfor kan du læse om de betingelser, der gælder, når du handler på www.raunsborg.dk. Hvis der er spørgsmål du ikke får besvaret, er du altid velkommen til at ringe til os på 6371 1100 eller sende os en mail på info@raunsborg.dk.
Leveringstiden er normalt 2-3 arbejdsdage. Du modtager en ordrebekræftelse på mail efter gennemførelse af ordren. Når ordren er afsendt fra os, vil du modtage en e-mail med faktura og tracking på ordren, så du kan følge din ordre fra afsendelse til levering.
Administration af køb og salg på www.raunsborg.dk varetages af Raunsborg ApS, CVR nr. 36 07 79 80. Ordrer sendes med GLS. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen. Raunsborg kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS.
BEMÆRK!
Levering til privat/hjemmeadresse kræver, at man er hjemme til at modtage pakken personligt. Træffes der ikke nogen på adressen, vil pakken blive leveret til en GLS pakkeshop, og man vil modtage besked om, hvor den kan afhentes. Tilvælger man muligheden for at pakken kan stilles på adressen, er det på eget ansvar og pakken anses for leveret, når den er sat af.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af målsætningen om dag-til-dag levering, forsendelser til disse områder kan i nogle tilfælde vare 2 dage og leveringstiden vil derfor vare 3-4 dage.
Vi kan desværre ikke tilbyde at levere til Grønland og Færøerne. Levering til udlandet skal bestilles via www.raunsborg.com.
GLS Pakkeshop & GLS Privat:
Ved køb over kr. 400,- inkl. moms er der fri fragt til GLS pakkeshop. Ved hjemmelevering tillægges et fragtgebyr på kr. 15,-
Ved køb af kr. 400,- inkl. moms eller derunder tillægges et fragtgebyr på kr. 45,- ved levering til GLS pakkeshop. Ved hjemmelevering tillægges et fragtgebyr på kr. 49,-
BEMÆRK! Levering direkte til hjemmeadresse kræver, at man er hjemme til at tage modtage pakken personligt.
Træffes der ikke nogen på adressen, vil pakken blive leveret til en GLS pakkeshop, og man får besked om, hvor den kan afhentes.
Ved levering på hjemmeadressen kan man vælge, at pakken må stilles på adressen. Vælger man denne mulighed, er det på eget ansvar.
GLS Erhverv: Der tillægges fragtgebyr på kr. 49,-
Der tillægges ingen ekspeditionsgebyr.
Raunsborg modtager betaling med MobilePay samt de viste betalingskort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når ordren afsendes til dig.
Raunsborg krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol via E-Pay. Raunsborg gemmer ikke selv dine kortoplysninger, men formidler dem videre til PBS/DIBS. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag du har modtaget dine varer fra os. Fra den dato hvor du har fortrudt dit køb og meddelt os dette på info@raunsborg.dk, har du 14 dage til at returnere varen til os. Såfremt du anvender fortrydelsesretten og varerne returneres i samme stand og mængde som ved modtagelsen, krediteres hele fakturaen, også forsendelsesomkostningerne. Omkostninger i forbindelse med returnering, er for kundens egen regning.
Hvis du vælger at fortryde et køb, kan du returnere varen, selvom du har taget den i brug. Når varen er modtaget retur, vil vi vurdere varens eventuelle værdiforringelse og derefter refundere købsprisen fratrukket evt. værdiforringelse og forsendelsesomkostningerne til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde, og du bærer risikoen for varen, indtil vi har modtaget den. Nægtelse af modtagelse af forsendelsen gælder ikke som fortrydelsesret. Nægter du at modtage forsendelsen, kan vi fremsende denne igen på din regning.
For praktiske detaljer – se punktet ”Reklamation og varereturnering”.
Raunsborg yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Raunsborg indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Raunsborg returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Raunsborg ApS
Frederik Plums Vej 2
DK-5610 Assens
Email: info@raunsborg.dk
CVR: 36 07 79 80
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse eller vedlagte faktura og evt. kopi af forudgående korrespondance m.v.
Hvis du vil gøre det ekstra nemt for dig selv, kan du vedlægge en kopi af den standardfortrydelsesformular , du brugte da du gjorde din fortrydelsesret gældende. Den er altid vedlagt din ordre. Så har vi alle nødvendige oplysninger og det fremmer ekspeditionen af din sag.
Refusion foregår til det registreringsnummer og kontonummer der blev brugt ved bestilling/betaling.
Pr. 15. Februar 2016 træder de nye retningslinjer for klagemuligheder i kraft og den nye EU-forbrugerportal ODR (Online Dispute Resolution) går live. Formålet med de nye regler og den nye portal, er at sikre forbrugere og virksomheder en lettere adgang til, at løse eventuelle uoverensstemmelser på tværs af landegrænser uden at skulle i retten.
Hvis du vil klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, (eller ønsker at gå videre med en klage, du ikke føler løst tilfredsstillende hos os) kan du indgive din klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
DK-2500 Valby
www.forbrug.dk
EU-kommisionens online klageportal ODR kan også anvendes til indgivelse af klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
I tilfælde af klage til ODR, skal du angive vores email info@raunsborg.dk når du indgiver din klage på http://ec.europa.eu/odr
Ingen personlige oplysninger der registreres på Raunsborg, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Raunsborg.
I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet, som er E-mærket godkendt udbyder.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen “Funktioner” og menupunktet “Internetindstillinger”.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres el ektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve “kontrakten” (købsaftalen) lagres ikke hos Raunsborg på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Telefon: +45 63 71 11 00Man-fre: 09.00 – 14.30
E-Mail: info@raunsborg.dk
CVR: 36 07 79 80